עמית-לייב מארח אמנים ישראלים: SideBrain

קוראים יקרים, החלטתי לנסות ולאסוף עבורכם (ובשיתופכם) אמנים ישראליים שעובדים/יוצרים ונושמים כמונו אבלטון לייב, אני שמח לפתוח את הפינה החדשה שלי עם דוגמא למופת של כל מה שטוב במוסיקה ובלייב כאחד ומקווה שתעשו המון כבוד ל:

SideBrain (יהודה בן עטר,25, תל אביב/לוס אנג'לס), מוסיקאי בלילות ומורה במשך היום.

ספר לקוראים איך התחילה המשיכה שלך למוסיקה ?

תמיד התעסקתי במוסיקה, שהייתי בבית הספר היסודי ניגנתי על פסנתר ובחטיבת הביניים עברתי לצד האלקטרוני , המחשב ופרוטי לופס 0.8 בטא. בצבא חזרתי לצד האקוסטי והתחלתי לנגן בגיטרה . לפני כארבע שנים נכנסתי חזק לכל עיניין הביטים בדיוק מתי שיצא לי להכיר את אבלטון.

יהודה איך היית מגדיר את סוג המוסיקה שאתה עושה ?

המוסיקה שאני עושה היא דיי כללית אבל זה נקרא פשוט ביטים

איך הגעת להשתמש בלייב והאם השתמשת בעבר ו/או עדיין משתמש בתוכנות אחרות ואם כן לאיזה צרכים ?

התחלתי להשתמש באבאלטון בסוף גירסא 6, באותו זמן למדתי על קיובייס 3 בבית ספר למוסיקה וחיפשתי דרכים שונות לעשות מוסיקה מלבד העבודה הלינריאית המוכרת מתוכנות כמו קיובייס ופרו טולס. אני לא משתמש בתוכנות אחרות ליצירת מוסיקה הכל נעשה על לייב. אני כן משתמש בתוכנות קטנות אחרות בשביל התקשורת של כל הקונטרולרים שלי.

בעבודה לייב באולפן / בבמה האם אתה מעדיף לעבוד בסשן או בארראנג' ולמה ?

על הבמה אני תמיד עובד עם הסשיין ווי (Session view), בשבילי זה ממש סביבת עבודה מודולרית שמשמשת בתור המוח הדיגיטלי של כל ההופעה.באולפן זה בדרך כלל תמיד מתחיל בסשיין ווי לזריקת רעיונות ואילתורים עם עצמי, אחרי שיש רעיון או קונספט אני מתחיל לעבור לאריינגמט ווי לסידור ופיתוח הרעיון.

ספר על דבר קטן/משהו שאתה אוהב באבלטון לייב ?

הדבר שאני הכי אוהב באבאלטון לייב זה הפשטות והיעילות של מיפוי המידי, מאוד קל לעבוד עם מספר רב של קונטרולרים והיו הרבה מקרים שהיו אצלי 4-5 אנשים וכולנו ניגנו ביחד על מחשב אחד

איזה פלאגאין (לא של לייב) אתה הכי אוהב ולמה ?

אני מאוד אוהב את אפקט הפינגר (NI- the Finger) שהוא בעצם אנסמבל לריאקטור. מולטיאפקט פוליפוני, אני משתמש בו הרבה בהופעות.

מה היית רוצה שיהיה בלייב שכרגע אין ולמה?

הייתי מעוניין לראות השתלה של פרוטוקול הOSCוהרחבת תקשורת המידי.

ספר קצת על העבודה על האלבום את כל העבודה על אלבום המיקסים והמאסטר עשית בלייב ?

העבודה על האלבום נעשתה במהלך שנה של מעבר מישראל ללוס אנג’לס אז הביטים נעשו במקומות שונים, באולפן הביתי בתל אביב, על הלפ טופ בסלון באל איי או בסטודיו החדש .כל עבודת המיקסים נעשתה על אבאלטון ולמאסטרינג הלייבל דאג.

איפה אתה בעוד חמש שנים (מבחינה מוסיקלית כמובן) ?

אני מקווה מאוד שמופיע הרבה בארצות הברית ואירופה וממשיך להתקדם לאיפה שהמוסיקה תקח אותי.

ספר לנו קצת על הקונטרולר היחודי ומה הוא עושה ואיך אתה משתמש בו בסט – האם הוא גם משמש בעבודה באולפן ? מה צריך לדעת בשביל לבנות קונטרולר כזה? כל אחד יכול לעשות בבית ? איפה אתה ממליץ למצוא מידע על נושא בניית קונטרולרים למי שמעוניין לרוצה לנסות גם?

הקונטרולר הוא בקר שליטה ישן של משחק הוידאו דרים קאסט, כל אחד יכול לעשות את זה בעזרת כל קונטרלר ישן. דבר ראשון שצריך לעשות זה למצוא דרך לחבר את השלט למחשב, בדרך כלל זה נעשה בעזרת יו אס בי לכן, יש להזמין ממיר יו אס בי מהאינטרנט. אפשר היום למצוא כל סוג של ממיר לכל השלטים הישנים רק צריך לחפש.

לאחר מכן בעזרת תוכנה (תלוי אם אתה עובד עם MAC או PC ) אפשר להמיר את המידע שהשלט שולח למחשב למידי ואז פשוט להתחיל לשחק בתוך אבאלטון. ישנם הרבה מקרים שאני משתמש בקונטרולר באולפן אבל ללא ספק הוא כלי הופעות לכל דבר. לבנות קונטרולר משל עצמך זה ממש לא מסובך ודורש קצת ידע באלקטרוניקה והלחמה. הייתי ממליץ להתחיל פה:

בנוסף למוסיקה המעולה של SideBrain, יהודה החליט ללמד אתכם טריק מגניב לאלה ליצירת ביטים מלופים ישנים :

אפשר לעקוב אחרי יהודה ולמצוא אותו בכל אחד מהמקומות הבאים :
להאזנה לאלבום הבכורה לחצו כאן

YouTube

Twitter

Facebook

Soundcloud

 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה פשוט עם התגים . קישור קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>